Geoblog.pl    rspoland    Podróże    Azja dla szybkich !!!    Bogctwo, prestiż, czystość, exclisive, cuda = DUBAI

Bogctwo, prestiż, czystość, exclisive, cuda = DUBAI

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Wylądowalismy przed czasem jakies 30 minut, ale to nic:) do hotelu zajechalisny na godzine 6 rano i oczywiscie naszego apartamentu jeszcz nie bylo, czekalismy do 8 , super przestrzenie - za jedyne 1000 PLN dostalismy 6 osobowe duże mieszkanie - 130 m2 z doma sypialniami 3 łazienkami , potęznym living roomem i kuchnią. odespalismy sobie troche noc z samolotu i postanowilismy wyjsc na podbój Dubaju, temperatura nie doś wysoka , rano o 6 bylo 31'C z teraz okolo 14 jest 38!!! , zaaz po wyjsciu z hotelu Didi i Ojciec zrezygnowali, z powodu temperatury czy czegos podobnego, ja natomias pojechalem sobie autobusem na Gold Souk - miejsce handlu złotem i wszystkim co sie da - to staromiejska część Deiry - mnóstwo wąskich uliczek i cala masa hinduskich naganiaczy oferujacych smarc mydło i powido , ja oczywiscie kupiłem sobie conieco elektronicznych gadzetów i zostawiłem je grzecznie w sklepie aby odebrac przed 22. tu taj to normalne - nikt nikogo nie oszukje - ludzie są dobrzy usmiechnięci i szczerzy, wszedzie widnieja napisy że jesli zauwazysz cos podejrzanego to dzwon na darmowy nr..... itd . czyli donosicielstwo obywatelskie funkcjonuje tu dobrze. Przepłynałem sobie kanał Creek gondolą - cena na polskie - 60 gr, Dubai Creek dzieli dwie dzielnice - Bur Dubaj od południa i Deira od północy, na kanale panuje olbrzyni ruch przeróznych jednostek pływających i tonących (:)), troczke pochodziłem sobie po stronie Bur Dubaj odwiedziłem słynna Computer Street , gdzie drukarki i laptopy wysypują sie wręcz ze sklepów na ulice, oczywscie główne słyszane język to Hinduski , Urdu bądz Panjabi - Hindusi i Pakistancy domninja na rynku IT Wholesale w Dubaju, nawet fajie bylo znowu spotkac te wesołe mordki po długiej nieobecnosci w Londku Zdrój:) (tylko dla wtajemniczonych) pozniej moim celem byl hotel Bur Al Arab , pojechałem tam autobusem X25 - 1,60 PLn za 1h jazdy wdłuz wybrzeża zatoki Perskiej, i to na tlle jesli chodzi o 1wszy dzien w Zjednoczonych Emirtach Arabskich. A teraz troche faktów i ciekawostek , cena galona benzyny 6.20 Dirham czyli za około 5 litrów bęzynki płaci sie jakies 4 PLN - znaczy sie około 80 groszy. W samym dubaju mieszka okolo 2 mln ludzi z czego rdzeniimieszkancy to okolo 100 tyś - reszta to emigranci i przybysze z róznych z ston swiata, przybyli do pracy aby budowac nowy wielkokulturowy Dubaj.Najpopularniejszym językiem jest Angielski - znaja i posługująsie nim prawie wszyscy, wszelkie napisy i znaki drogowe sa też w jezyku angielskim. Nawet dobrze sie składa jak widac jakis duży napis nazwe firmy czy cos w tym stylu - bo od lewej napisana jest ona alfabetem łacińskim a od prawej arabskim - więc nikt nie ma nawet pretensji co jest napisane pierwsze a co drugie:). Kobiety: ubrane róznie - fundamentalne muzłmanki są ubrane od stób do głów na czarno i maja malutki otwór na oczy - czycos widzą - zalezy od męza, ale i sa też wyzwolone kobiety chadzace w spodnicach jeansach, z obiema rodzajami i z tymi posrednimi nie ma zadlego klopotu aby nawiązac znajomosc - Sheik Zaayed - panujący milosciwy w Emiracie Dubajskim pozawla na kontakty swobodne i związki małżenskie - z tym że np chrzescijanin musiałby przejsc na islam albo zona z ismamu na chrzescijanstwo - i nie ma za to zadnych kar ii represji, przesladowania religije sa tu bardzo powaznym przestępstwem i mimo tego że religja muzułmanska jest u tu religia państwową to prawo pozwala praktykowac inne wyznania. Biali wg mnie stanowia jakies 10-15% przekroju społeczeństwa które widziałem podczas 1 dnia, Dubaj ciąle sie buduje jest tu tyśiace dzwigów (25% wszystkich dzwigów budowlanych znajduje sie w Dubaju) , no i wszystko tu ma byc naj naj naj , projekt budowy Bur Dubaj - zakłada że jesli ktos wybuduje wyższy budynek to z 818 m bedzie mozna go podniesc o sto kilka wyżej. tylko po to że w Dubaju ma byc wszystko naj naj naj , no i po pierwszym dniu moge stwierdzic że to co czytałem i widziałem na zdjęciach to nic - Dubaj trzeba poczuc , dotknąć .........