Geoblog.pl    rspoland    Podróże    Azja - Australia - Nowa Zelandia    wracamy na Bali

wracamy na Bali

Indonezja
Indonezja, Serangan

od dzis przywrocono ruch wodny na trasie z Glili (Lombok) na Bali wiec jaki pionierzy moglismy przetestowac czy juz pogoda jest ok , pojechalismny zaprzegiem , tym razem przez las na skroty. Nasz Blu Water Taxi Speed Boat odplynal kolo 11 (1000 KM mocy) , po 15 minutach doplynelismy na Lombok , a potem juz prosto na Bali, łódź nie byla zapelniona i oprocz nas turystow byli tylko jacys lokalni pasazerowie i 4 osoby zalogi. fale byly wieksze niz ostatnio i Agata dostala jakiejs morskiej choroby - a moze to nie byla morska hahhaa:) kolo 13:30 osiagnielismy cel, czekal na nasz juz samochod i pojechalismy do "bazy" do Sanur , wrocilismy do tego samego osrodka i mielismy tu niezla strzelanine - 5 zabitych przez policje, 3 zginelo niedaleko nas jakies 500m "Z dotychczasowego śledztwa wynika, iż podejrzani planowali kilka zbrojnych napadów na Bali w celu sfinansowania ataków terrorystycznych. Jak poinformował rzecznik policji – Saud Usman Nasution – w miejscach pobytu domniemanych terrorystów znaleziono broń, amunicję oraz maski. Oprócz tego znaleziono kilka szkiców prawdopodobnych celów rabunkowych (sklepu jubilerskiego, kantoru wymiany walut)." Jest wielce prawdopodobne, iż zabici byli związani z ugrupowaniem terrorystycznym Dżimah Islamija, które jest odpowiedzialne m.in. za zamachy bombowe na Bali w 2002 roku; zginęło wówczas 202 ludzi, głównie turystów, w tym polska dziennikarka Beata Pawlak."
A wiec prawdziwa Indonezja.
Miejsce w kótym mieszkamy to rządowy osrodek tutejszego ministerstwa spraw socjalnych , wszystko dzieki przypadkowym znajomosciom, Ariane ktora organizuje nam czas pracuje z żoną (Antari) jakiegos doradzcy ministra i jako special guests mamy tu duza znizke na wszystko. w sumie za 4 sypialniowy dom przy samej plazy i basenie placimy 450 000 Rupii / dzien czyli jakies 150 zł, inne ceny : piwo w barze 20 000 , rower na dzien 30 000, skuter 40 000, redbul 4 000 , dobry drink w lokalnym barze 30 000 - 50 000 , samochod 7 osobowy na caly dzien z kierowca 200 000, masaz - 30 min na plazy 50 000 - 70 00 . generalnie to mozna jeszcze taniej , ale trzeba sie dobrze targowac i miec troche szczescia, Marzec i Kwiecien to tutaj matwy sezon , padaja deszcze, czasem lunie na 20- 30 minut , ale za chwile jest goraco i slonce.