Geoblog.pl    rspoland    Podróże    Kingdom of Thailand, Kingdom of Cambodia, Lao People's Democratic Republic    Pustynia

Pustynia

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Margham

dzis fajny dzien.
Dzis do 15 zwiedzalismy stara czesc Dubaju, znajdujaca sie po polnocnej stronie Dubai

Creek. Gold Souk - miejsce handlu wszelkiego rodzaju bizuterią.Na druga strone mozna

sie przedostac 3 mostami i 2 tunelami, my wybralismy przeprawe łodzią tzw. Abra Boat,

20 - osobowa łódzie podplywaja do przystani co minute, przejazd na druga strone

kosztuje 1 AED. Wszedzie tu wystepuja masowe ataki hindu i urdu people , najczesciej

mowią do ciebie "Copy watch Sir!" i "Nice copy bag for lady!!!" oferuja tą sama

podrabiana tandete z Tajwanu i Chin tylko że 3-4 razy drozej. nie wierzyli ze ten sam

Rolex w Bangkoku kosztowal 5$ , tu wciskaja Ci go za 15-20$, sprzedwacy jedwabiu i

kaszmiru sa mniej agresywni. Na targu biżuteri można doznać kompletnego oszołomienia

z powodu ilości złota , diamentów i pereł zerkających na nas z każdej wystawy(jeżeli

macie zamiar przyjechać tu z żonami czy dziewczynami to zaopatrzcie się w większą

gotówke bo nie dadzą wam przejść obok tych cudeniek obojętnie)) , pozatym znajdują

się tu także sklepiki z wszelkiego rodzaju przyprawami i słodyczami najdroższą

przyprawa jest Szafran pakowany skrupulatnie w małe pudełeczka.
Po 15 Toyotą Landcruiser pojechalismy na wschód od Dubaju - jakies 60km , to prawie

przy granicy z Omanem. Wjechalismy na teren innego emiratu Ash-Shariqah , tu zaczelo

sie nasze spotkanie z prawdziwa pustynia, kolo drogi znajduje sie parking, pare

malych sklepow i wypozyczalnia quadow, tutaj nasz kierowca musial zmniejszyc

cisnienie w oponach do 1,5 Atm, w aucie byli jeszcze z nami Szwedzi (ojciec z corka)i

2 Pakistancow. Zapięcie pasow , blokada napędu i w droge po wydmach. Przezycie

niesamowite, na moje oko niektore mialy z 50 m, landek niezle dawal rade, niektore

podjazdy byly tak strome ze mialem wrazenie ze polecimy do tyłu, pakistancy cieszyli

się jak małe dzieci narolekosterze a my i Szwedzi z radoscia i euforia reagowalismy

na kazdy mocniejszy efekt, najbardziej ekscytujace byly nagle skrety i jazda w dol

wydmy, kierowca robil to w najmniej oczekiwanych momentach jadac po krawedzi wydmy,

predkosci nie byly zawrotne ale to pewnie przez opor jaki dawał piasek. ( bylo max

60km/h), calosc zabawy z jednym postojem trwala jakies 2 h, pozniej pojechalismy

troche na polnoc , i przy drodze nr 44 mial miejsce nastepny punkt programu, jazda na

camelach, kolacja, emiracke slodycze , palenie fajek wodnych, i pokaz tanca brzucha,

jesli kiedys tu bedziecie to trzeba tego sprobwac. Jutro kolejne wędrówki ludow, jak

sie uda to bedzie Jumeriach Beach Park , Dubai Marina, i Mall of Emirates:)
Cieszymy się ze Chrobry wygrał następny meczyk i ze srebra Małysza)